Известие

Collapse
No announcement yet.

Направих си 166 2,0 ТС с шест скорости

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
    Но това е теория. Ще се радвам да не съм прав. Което ще се види след една проба. Щото имам примери с автомобили с 5 степенна скоростна кутия, на които макс. скорост е на 4-та, не на 5-та.
    За съжаление си много прав и колегата се е сдобил с една много бавна алфа във всички режими на движение
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #17
      И за да разнищим въпроса следва момента с разхода. Щото той ще е приоритетен за много от вас. Давам една въображаема ситуация: вашата кола със стандартни скорости. Движите се с да речем 140 км/час. Обороти примерно 4000-4200. Двигателят в този момент отдава N к.с. мощност. Следва смяната на скоростите. Пак се движите със 140, обороти 3500-3700. Двигателят отдава N-5 (примерно) к.с. мощност. И тук идва един тънък момент, който май се казваше 'специфичен разход'. Оказва се, че при този товар и тази по-малка мощност двигателят всъщност гори повече, отколкото преди. Та мисълта ми е, че винаги има риск при някакви режими да реализирате преразход, а не икономия. Разбра се, не знам при какви условия, но това е взето предвид при проектирането на кутията, повярвайте.
      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
      Lancia Kappa JTD '98 -

      Comment


      • #18
        Само ще ви кажа, че и двамата грешите. Както писах и по-рано динамиката на колата значително се подобри, а разхода на гориво падна с около литър. А за да поддържаш скороста при висока предавка има значение при какви обороти двигателя постига максимален въртящ момент (при 166 2,0 ТС оборотите са 2800 ако не се лъжа).

        И не мисля да влизам в спорове. Аз съм доволен от това което съм направил и ако някой иска да знае нещо по-различно от това каква е максималната скорост или разхода на гориво нека да пише ако не просто няма да дискутирам едни и същи неща по няколко пъти.

        Comment


        • #19
          Абе не е много нормално да караш с една нереспектираща (180 KM/ч) скорост, която колата тепърва започва да усеща, и да имаш чувството че двигателя ще изхвърчи.... 6-тата си е 6-та....
          sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

          Comment


          • #20
            Също няма да споря.
            Но преди това се замислете защо 'глупавия италиански инженер' е сложил тази кутия на 200 к.с. и около 300 Нм двигател, като просто е могло да я сложи и на 150 к.с. и не знам колко (около 200) Нм туин спарк. Явно са искали да се гаврят със собствениците на такива возила. Не ги изкарвайте такива ливади хората. Има доста фактори при изчисленията на предавателните числа на скоростите и главното предаване.
            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
            Lancia Kappa JTD '98 -

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
              Също няма да споря.
              Но преди това се замислете защо 'глупавия италиански инженер' е сложил тази кутия на 200 к.с. и около 300 Нм двигател, като просто е могло да я сложи и на 150 к.с. и не знам колко (около 200) Нм туин спарк.
              Първо да ти отговоря - това е една доста тежка кола с претенции и за да се изнася сравнително бързо и трябват къси скорости, а липсата на 6-та скорост е изцяло по финансови причини, в което съм сигурен на 90%. Не съм съгласен нито с теб нито с Bobo /човека е авторитет - моите уважения/ и ще ти обясня защо. Колата така или иначе си има предишните 5 скорости - отново къси + една 6-та. С кое е по-бавна? До 200км ще вдигне на 5-та на едно със стандартната, ако реши да я настъпва Другото което ще споделя е, че имам 115к.с. Мондео, което вдига 200км/ч. На 5-та с 3000об е на 122км/ч. Сега си помисли, след като Алфата е със същото предавателно число на 6-та и е 40к.с. отгоре дали има смисъл да спорим -
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #22
                Вероятно е така - поради финансови причини.... ама как така ще сложиш сериино глезотиики като телефон, навигации, подгреви навсякъде, да не изброявам-всеки знае за какво става дума, и да се стиснеш за една 6-та... поне 5-тата да беше по-разтварваща... преди имах опел които на 5-та при3000 об. беше с 120км/ч , а в никакъв случай не е по-лек от алфата...конете му бяха 122...
                sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                Comment


                • #23
                  И ускорение на 5-та от 130 нагоре се усеща само по километража.

                  Спирам се вече.
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #24
                    Аlfa Romeo 156 2.0 5 скорости
                    1st 2nd 3rd 4th 5th
                    3.90 2.23 1.52 1.15 0.94
                    Final drive ratio 3.56-предавателното на диференциала
                    Alfa Romeo 156 GTA 6 скорости
                    1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                    3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.816
                    Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
                    Alfa Romeo 147 GTA 6 скорости
                    1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                    3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.818
                    Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
                    Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo 6 скорости
                    1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                    ? ? ? ? ? 0.82
                    Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS 6 скорости
                    1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                    ? ? ? ? ? 0.86
                    Final drive ratio 4.06-предавателното на диференциала
                    за последните 2 съм сигурен че предавателните числа pd 1,2,3,4,5 са като на GTA
                    AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
                    http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
                    Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
                    BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
                      Аlfa Romeo 156 2.0 5 скорости
                      1st 2nd 3rd 4th 5th
                      3.90 2.23 1.52 1.15 0.94
                      Final drive ratio 3.56-предавателното на диференциала
                      Alfa Romeo 156 GTA 6 скорости
                      1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                      3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.816
                      Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
                      Alfa Romeo 147 GTA 6 скорости
                      1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                      3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.818
                      Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
                      Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo 6 скорости
                      1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                      ? ? ? ? ? 0.82
                      Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
                      Alfa Romeo 166 2.0 TS 6 скорости
                      1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
                      ? ? ? ? ? 0.86
                      Final drive ratio 4.06-предавателното на диференциала
                      за последните 2 съм сигурен че предавателните числа pd 1,2,3,4,5 са като на GTA
                      Ами за ТС 5 скорости..... пропусна
                      sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                        Също няма да споря.
                        Но преди това се замислете защо 'глупавия италиански инженер' е сложил тази кутия на 200 к.с. и около 300 Нм двигател, като просто е могло да я сложи и на 150 к.с. и не знам колко (около 200) Нм туин спарк....
                        Тях никой не може да ги разбере Например 166 2.4 JTD е с 6 скорости , а 156 е с 5

                        Кой би си помислил , че могат да създадат също Пунто 1.1 55кс с 6 скорости
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v Distinctive
                        Fiat Punto Mk1 1.2 Fire
                        Ex: BMW E61 530 Xi

                        Comment


                        • #27
                          Склонен съм да приема и повярвам че разхода е паднал, това до голяма степен обаче ще зависи и как и в какви режими се кара.......но маск скороста гаранция няма да скочи, да не кажа и по голяма дума - пречката на един 2.0ТС теоретично да речем да вдигне 300 кмч не е мощноста, а въздуха който среща и му пречи.....иначе звучи лесно - слагат му една дъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ълга седма да речем и агаля агаля, ей ти 300 - ама някой вадил ли си е ръката през джама при 160 да речем да си представи какво търпи муцуната на колата, и с какво съпротимление се бори двгто.....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
                            Само ще ви кажа, че и двамата грешите. Както писах и по-рано динамиката на колата значително се подобри, а разхода на гориво падна с около литър. А за да поддържаш скороста при висока предавка има значение при какви обороти двигателя постига максимален въртящ момент (при 166 2,0 ТС оборотите са 2800 ако не се лъжа).

                            И не мисля да влизам в спорове. Аз съм доволен от това което съм направил и ако някой иска да знае нещо по-различно от това каква е максималната скорост или разхода на гориво нека да пише ако не просто няма да дискутирам едни и същи неща по няколко пъти.
                            Първо, браво за ентусиазма! По същество - мога да се съглася за по-ниския разход. За максималната скорост и динамиката си трябва хронометър. Ако се вярва на предавателните числа, които са по-нагоре е възможно да имаш близка максимална скорост, но при всички положения ускоренията на предавките са по-ниски, стойността на динамичния фактор също (периферната сила на колелото просто е по-ниска заради по-малкото сумарно предавателно отношение).
                            Понеже споменаваш въртящ момент - предполагам си знаеш максималната стойност на този момент за твоята кола и при какви обороти на двигателя се постига. Предполагам знаеш и, че това е стойност получена при пълно натоварване (педала до пода). Но можеш ли да ми кажеш при какви обороти ти е максималният въртящ ако натоварването е примерно 50% (караш с натиснат до половината педал за газ)?
                            Лудия

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              - ама някой вадил ли си е ръката през джама при 160 да речем да си представи какво търпи муцуната на колата, и с какво съпротимление се бори двгто.....
                              Ами Аз карам мотор и да ти кажа честно след 160 км/ч каската почва да изравнява носа с бузите, да не описвам съпротивлението около и след 200, няма да споменавам колко макс съм натоварвал, че ще се почне една Не подценявайте въздушното съпротивление. Всичко е математика.А принципно шестата е супер, добра идея. Другия вариант е 5-та от дизел, но в този случай все едно си без 5-та, от 4-та на 6-та, но пак си разтоварва ДВГ-то. А си мисля, че някакви скоростни рекорди не може да се очакват, освен икономия.
                              Last edited by Доко; d.m.y г., 01:31.

                              Comment


                              • #30
                                Максималната скорост на тази кола е над 230 при посочените предавателни числа и мощност, а пък вие си говорете. Опитайте се да карате велосипед на 1-ва/планинска/ по надолнище, е те това е кутията на 166 2,0. Човека е направил нещо добро, даже най-доброто за тази кола /Доко ви каза по-дългата пета, какъв майтап е/ защо си кривите душата и не му го признаете. И което е по-важно от максималната скорост - тая кола се кара спокойно с 200 навсякъде, докато нашите мотори ни надуват главите със 160. Защо глупавия италиански инженер не го бил направил - ами защото е глупав затова, както има още 10 такива простотии по нашите коли, за които се сещам
                                sigpic
                                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                                Comment

                                Working...
                                X